aRtS oF cRitiSm....

Best bwk kete..

kete...kete...kete...haha... petang dalam pukul 2.00 td aku ngan the mighty paijie pegi blajo kete...

wahh best amat...start ngan parking...huish..mule2 gelabah gak...dalm 3-4 kali buat tu beres...yelah kan budak laki mmg cepat bab2 camni...jadi apabile
dah bosan parking kami gi belajar naik bukit plak...mule2  the mighty paijie buat dulu...
phuhh...beliau memang sugguh dahsyat,dengan sekali buat beliau terus berjaya dengan cemerlangnya...aku terpegun jugaklar tgk die...yela kan baru first time buat dah excellent...
mgkn first timer luck kot..hahaha...
aku duduk kat pondok atas bukit tu sementara paijie practices dulu...dalam aku bosan2 tu..aku nyanyi2 sorang2 sambil tengok2 orang lain wat bukit...dalam banyak2 org wat bukit tu ade sorang makcik ni.....agak berumur jugak la..dlm 45++... memang semangat abes aku tgk die...tapi....aku tgk die tekan2 minyak kete undur..tekan2 minyak kete undur...die tgk kat aku..aku tgk kat die...hehe..aku sengih..die pon sengih...
pastu aku dengan spontan memberi smgt kat die..."takpe makcik...cube lagi...saye pon baru belajar jugak"
makcik membalas dengan sengih die yang dahsyat..nampak cili kat tepi gigi palsu die...tapi at least cam aku
mmg ade sifat nak motivasikan org...hehehe bangge diri sket..mgkin aku patut tukar course amik course camne nak jdk motivator..hek3x


pastu makcik tu pon bertenang..ingt step dah trus...wengg...pergi laju turun bukit...lembu lintas...
haha jangan risau...makcik tu x langgar dgn lembu tu...nasib baik lembu tu tgk kiri kanan dulu...
aku pon x paham jugak nape dlm institut memandu ade lembu?byk gak lar..adelar dlm 7-8 ekor...

dah bosan paijie buat bukit die bagi aku plak...aku yg mmg seorang perfectionist ni memang mule2 gabra..
aku xpandai sgt main2 clutch ngan minyak...dah la steering pon hampeh...ntah cekgu aku...bukan nak ajar main clutch nagn steering dulu..jadik aku pun redah je la...first time ats bukit selamat...fuhh excellent waa cakap lu...terdetik rase bangga di lubuk hatiku...ngeh3x...dah confident level up tu aku bwk laju sikit...
nak naik bukit...wengg aku tertekan brek instead of minyak...clutch pon aku x tekan rapat....peh..peh..peh..kete mati....kete megundur perlahan2...aku dah cuak dan gabra...nyaris cekgu ade...
"tekan brek tekan clutch start enjin "kate beliau...haaa..selamat aku lepas brek pelan2...dah agak turun bukit aku start balik...dan aku ulang beberape kali lagi wat bukit...excellennt dah laa ni org utara kata...hehe..
last round tu aku pusing2 litar tu..jumpe lagi dengan lembu yg cube nak lintas jalan...
aku pun tunjuk tanda good kat lembu tu..dengan x disangka2 lembu tu mengeyit sebelah matenye sambil aku berlalu pergi...hairan2 mgkn lembu pun paham kegembiraan kita.....selepas itu...aku dan the mighty paijie pulang dgn gembira...dah pulang layan Need For Speed plak..hehehe....So sesape nak gi KBmall ke Wakaf che yeh ke...Rantau panjang ke buleh la ye suruh aku bawak...kekekkeke....

6 comments:

  Cyberzwan

November 15, 2008 at 7:51 PM

ace..ce..ce...zahid bawak keta sih..seronokla tu!!
wakakaka
gudluck wei...nanti bley bwk aku jejalan kalo dah ada lesen..
bytheway..apa kena mengena lembu ngan memandu? ko memandu kat kandang kerbau ke??wakaka

  SYed

November 15, 2008 at 9:02 PM

hahah..tu lah byk giler..mgkin tokey institut tu x de tpt len nak letak lembu die...

  zahirah ardy

November 17, 2008 at 1:28 PM

chop... kesimpulannya kau dah dapat lesen ke belum ni?

  SYed

November 17, 2008 at 6:51 PM

not just yet la z...L adela..but in 1 month time sure dah ade xD

  zahirah ardy

November 17, 2008 at 9:40 PM

hm... baiklah!

  akmal abdullah

January 6, 2009 at 12:58 AM

owh???ko bru amek lesen...chaiyok2!!
tp part last klu nk mntak ko bwk g w.che yeh,r.pjg ke...xmola..tkut..hahaha