aRtS oF cRitiSm....

Travian3x...soOOoo addictive!

 Pernah dgr x pasal game Travian ni?

untuk budak2 yang suke online game ni mungkin pernah dengar..
aku sendiri pun ade main...dahsyat sungguh game ni..nampak je mcm bodoh,
tapi kalau dah main...addict wooo..sampai x tido malam...
aku first dgr pasal game ni dr bakaq..katenye palee nagn dewa games a.k.a basyir
ade main...so aku pon try la game ni...
gamenye mudah...x perlu install ape2..cume perlu explorer untuk layari internet...
komputer yang dah nak buang kat laut pon still boleh main kalau still boleh connect
ke internet...konsep die pun mudah...korang diberi sebuah kampung yg kecik...
kat kg tu koranglah penghulu die..

sbg penghulu korang kene majukan kg. tu...buat byk2 ladang,lombong besi,kuari,
kaw. pembalakan and so on..dah byk sumber bolehla korang buat bangunan yang lain..
dgr mcm x mencabar tol tak?jgn nilai lagi...sbnarnya sumber2 ni dpt mengikut waktu sebenar
dunia nyata..cthnya satu ladang ni akan hasilkan 60 hasil dalam satu jam..dan untuk buat bgunan,
cthnya berek tentera korang kena ada 300 hasil dr ladang ,## hasil dr balak,## hasil dr kuari..
maknenye korang kene tunggu la untuk hasil ni ckp...cabaran yg sebenarnya bile kite kene jage kg. ni
dr serangan musuh..musuh nak curi hasil korang ni....nanti korang pon akan curi gak hasil org lain...
selain drpd tu ade jgk fungsi lain spt..berniaga,berpesekutuan dan mcm2 lagi...

ckp byk pon x gune kalau korang x try..haha...
register? just pergi kat website die..makesure main yg malaysia punye..sbnarnya travian ni dah ade byk
pemain diseluruh dunia...statistik die kate hampir 5 juta org men..haihzz..bykkan?
website MYtravian http//:www.travian.com.my

aku sendiri ade main...nilah screen2shot yang sempat aku amik..;)..






Eh kecik la plak gambar nie...na cam ni lah lebih kurang..
!!warning!! sape2 yg x hbs study aku syorkan x yah main..laghoo amat game nih..

2 comments:

  zahirah ardy

November 18, 2008 at 5:16 PM

wey, aku rasa jam kau dah rosak lol

  SYed

November 18, 2008 at 9:57 PM

ehh?really? it seems like working fine on my browser...laptop loe tingtong neh...let it rest a bit..hahahha.My laptop pernah x shutdown 4 days in a row...hahahahhaa...